Achtste etappe Karsruhe - Stuttgart - Reisverslag uit Sommerrain, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Achtste etappe Karsruhe - Stuttgart - Reisverslag uit Sommerrain, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Achtste etappe Karsruhe - Stuttgart

Blijf op de hoogte en volg Antonie

07 September 2015 | Duitsland, Sommerrain

Zooooo, doe hebben we ook weer achter de rug of achter de wielen. Een rit van een dikke 90 kilometer. Dat zou natuurlijk "Appeltje Eitje" moeten zijn maar er zaten toch een paar venijnige klimmetjes in deze route. Echter ik merk wel dat het, voor wat betreft het klimwerk, we steeds meer vorderingen maken. Niet dat ik nu iedere beklimming met "Twee vingers in de neus" boven kom maar het gaat me steeds beter af. Laat de Brennerpas maar komen (LOL).
Na een kilometer of 25 hebben in een klein dorpje onze eerste koffiepauze gehouden. Nou de dames van de lokale bakkerij annex koffiebar hadden de ochtend van hun leven. Ze waren na ons bezoek gelijk door hun voorraad heen en konden direct op vakantie naar de Bahama's. Die hadden vanmorgen, toen ze wakker werden, het idee dat er een groep van zo'n 20 Holländische Radfahrer aan zouden komen. Even ter illustratie, het inwonersaantal van dit dorp van voor een uur verdubbeld.
Na deze stop zijn we verder op pad gegaan richting Stuttgart. Dat verliep niet geheel vlekkeloos waardoor we weer over één of ander "geitenpad" moesten. Helaas leverde dat bij Geert een dubbele lekke band op. Werd wel snel gefikst zodat we zonder lange vertraging weer verder konden.
Aan het einde van de route zijn we dwars door Stuttgart gereden en zelfs nog langs het Porsche museum gefietst. Helaas geen tijd om binnen te gaan maar we hadden toch echt wel de behoefte om op ons eindpunt aan te komen.
Vijf kilometer voor het eindpunt hebben we toch nog de tijd genomen voor een stop bij een Gasthof om toch nog even lekker een bakkie of een biertje te doen.
Rond 16.15 uur zijn we tenslotte toch aangekomen op eindpunt.
We slapen wederom op een Duitse kazerne waar kosten nog moeite gespaard zijn voor ons verblijf.
We hebben overheerlijke goulashsoep te eten gekregen en nu is het weer tijd om te gaan slapen.
Morgen staat ons de etappe richting Ulm te wachten. De Alpen komen steeds dichterbij.
Houdoe en tot de volgende blog.

• 07 September 2015 - 21:14

Elise :

Hoi ton, toch leuk dat wij vroeger altijd naar Oostenrijk op vakantie gingen. Een groot gedeelte van de plaatsnamen komen bekend voor :). Grtjs, Truste en succes morgen.

• 07 September 2015 - 21:40

Mike:

Alweer in Stuttgart

• 07 September 2015 - 22:06

Chantal:

Hallo kanjers! Wat zijn jullie goed bezig. Heerlijk om jullie verhalen te lezen, zijn we er toch een beetje bij.
    Succes morgen.

• 08 September 2015 - 07:59

Helma:

Nou ik hoor het al, het ontbreekt jullie aan niets. Het gaat echt heel goed zo te lezen, Nog maar een paar kilometers te gaan ;)

• 08 September 2015 - 10:04

Marja Arts:

Haha ik zie het helemaal voor me in die bakkerij :-)
    Jullie gaan GOED , zo leuk om juklie te volgen :-)
    *GO Go Go :-)

• 08 September 2015 - 16:27

Pa En Ma:

volgen je verslag met veel intresse

Grtjs Pa en Ma