School Han Bila dag 1 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu School Han Bila dag 1 - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

School Han Bila dag 1

Door: toonvanherwijnen

Blijf op de hoogte en volg Antonie

12 September 2011 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Zo beste mensen, de eerste dag zit er weer op. Dik tevreden zit ik op mijn bed even de dag voorbij te laten gaan om deze met jullie te delen in mijn dagverslag.
Vanmorgen was het natuurlijk al om 06.00 uur reveille. Snel wassen, tanden poetsen en ontbijten om vervolgens de bussen op te halen die een stuk verder op in de stad staan geparkeerd op het terrein van het LOT huis. In dit huis zijn een aantal Nederlandse militairen geplaatst die hier, in het kader van EUFOR, op uitzending zijn. Daar staan de bussen dus veiligen hoeven wj ons daar geen zorgen over te maken.
Terug bij het hotel is een ieder vol enthousiasme ingestapt om aan de eerste dag te beginnen. Voor een iedr weer de vraag, hoe ziet de school er uit, hoe worden we ontvangen door de kinderen. Maar ook onderweg zoekend naar herkenbare punten van de tijd dat we hier tijdens of net na de oorlog ingezet werden. De meesten keken hun ogen uit.
Eenmaal bij de school aangekomen werd direct het materiaal uitgeladen en werd er een indeling gemaakt van wie wat ging doen. Dat was snel gebeurd. We hebben 5 teams geformeerd. 2 teams voor de leslokalen, 1 team voor de toiletten, 1 team voor de kleedruimten en 1 team voor het buitenwerk.
Vol gas zijn we aan de slag gegaan. Barbera en ik maken deel uit van de leslokalen teams. Alle muren en plafonds hebben we direct in de fixeer gezet zodat de witkal niet er vanaf komt als we gaan texen. De verwarmimgen zijn geschuurd en voor de eerste maal in de lak gezet. Ook zijn alle plafonds en muren getexd dus dat is allemaal al klaar. Het tempo zit er goed in. Ook de kinderen van de school hebben een handje mee geholpen dus de eerste contacten zijn al gelegd.
Al met al hebben we flinke vorderingen gemaakt.
Ik ben vandaag in ieder geval heerlijk samen met mijn Babsje aan het werk geweest en voel me super goed. Ja ik mag zeggen dat ik dan wel een trotse vader ben als ik mijn meske zo aan het werk zie.
Nu wordt het tijd voor het avondeten want na zo'n dag hard werken is het ook tijd voor de nodige ontspanning. Bij het eten komen de meest e verhalen los en merken we dat de groep steeds hechter gaat worden en dat is heel belangrijk voor het slagen van het project.
Zo ze staan beneden te roepen waar we blijven dus ik ga afsluiten voor van daag.......

Grtz Toon

  • 12 September 2011 - 17:21

    Lilo:

    Met bloed, zweet en tranen maar het gaat jullie zeker lukken! Ik ben KEI trots op jullie! Maak er een gezellige avond van en optijd naar bed he want het glimmen van de ochtendglorie mogen jullie er al weer uit!! Haha Nou smakelijk en alvats weer heel veel succes voor morgen!!

  • 12 September 2011 - 18:01

    Wil:

    Hallo lieverd, fijn om te lezen dat de eerste dag zo goed is gegaan en wat is er al veel werk verzet! Jullie hebben het tempo er goed in zo te lezen, ga zo door!!!
    Ik ben super trots op jullie.
    Voor morgen wens ik jullie weer veel succes met alle werkzaamheden.

    dikke kus

  • 12 September 2011 - 18:04

    Silvia:

    Hoi Toon en barbara,
    Wat geweldig dat jullie al zo goed zijn gegaan vandaag met klussen!
    En natuurlijk mag je trots zijn op je dochter, jullie kunnen straks terugkijken op een geweldige en indrukwekkende week zo samen.
    Wacht al weer af om morgen jullie verhaal te lezen, zet hem op, de groetjes en een dikke knuffel van mij en de kids.

  • 12 September 2011 - 18:26

    An En Jan Wijntjes:

    Veel succes daar, zag Liesbeth ook druk met de roller actief.
    Zien de volgende foto's en verslagen met meer dan normale belangstelling tegemoet

  • 12 September 2011 - 18:55

    Paula Van Der Spek:

    Hallo Toon en barbara, goed bezig jullie, heel veel succes deze week met alweer ''n moo project.
    Groetjes Paula van de Spek

  • 12 September 2011 - 20:35

    Tonny:

    Ha Barbera en papa van Barbera! Wat leuk om jullie zo bezig te zien en te lezen hoe het gaat! Alle reden om trots op elkaar te zijn, fantastische dochter en vast ook een geweldige papa... Heel veel plezier en succes, Ruben zal ik knuffelen en voor jouw ook een knuffel van ons X

  • 12 September 2011 - 20:37

    Siska:

    Hallo harde werkers,
    Geweldig wat jullie daar presteren,ook namens Dick heel veel suc6 met dit mooie project..Gr Dick & Siska..

  • 12 September 2011 - 22:03

    Marianne:

    Hallo Toon,

    Wat fijn om te lezen, dat je zo lekker bezig bent.
    Ik wens jou, samen met Barbara een hele fijne tijd toe.

    Liefs,

    Marianne

  • 12 September 2011 - 23:11

    Eric:

    Goed om te horen dat het goed gaat. Apetrots op jullie mannen en vrouwen. Doe Mirella en Cheng de groeten, Eric

  • 13 September 2011 - 12:08

    Maira:

    Jullie zijn echt geweldig echt super dat jullie dit allemaal doen!
    Heel veel succes met alles!!

    Heel veel liefs en een dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antonie

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 152146

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

18 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

15 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Fietstocht Noordkaap (N) - Doorn (NL)

23 April 2018 - 30 April 2018

Marrakech 2018

31 Augustus 2015 - 25 September 2015

Fietstocht van Doorn naar Sarajevo

20 April 2013 - 27 April 2013

Vakantietrip Travnik Bosnië

08 September 2012 - 16 September 2012

Project Bosnië 2012

10 September 2011 - 18 September 2011

Project school Han Bila

Landen bezocht: