Zevende etappe Ramstein - Karlsruhe - Reisverslag uit Neureut, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Zevende etappe Ramstein - Karlsruhe - Reisverslag uit Neureut, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Zevende etappe Ramstein - Karlsruhe

Blijf op de hoogte en volg Antonie

06 September 2015 | Duitsland, Neureut

Vandaag hebben alweer de zevende etappe verreden. Dit keer leidde de route ons van Ramstein via Frankenstein richting Karlsruhe. Een prachtige uitdaging van rond de 125km. Na een heerlijk Duits ontbijt genuttigd te hebben (Pa, ze hadden echte Berliner bollen) zijn we rond 09.00 uur gestart. Hup, de hoek van de straat om om gelijk aan de eerste beklimming van de dag. Da's lekker om ff de bovenbenen wakker te schudden. Ik moet zeggen dat het klimmen mij steeds beter afgaat. Tegen de tijd dat we de Alpen bereiken dan ben ik een volleerd klimgeit. Tot aan de lunchpauze hadden we steeds meer klimmetjes maar het hoogtepunt was toch wel onze tocht door een donker Duits dierenbos met ook wat beklimmingen. Alleen het grote probleem was dat we over een bosweg met alleen maar heel grof en scherp grint reden. Dat gat lekker op bandjes van maximaal 25mm breedte. Was dan ook wel weer een totaal andere uitdaging. We hadden het idee dat we er nooit meer uit zouden komen. Sterker nog, we hadden al iemand aangewezen die we zouden opeten als we verloren zouden raken (LOL)
Uiteindelijk hadden we maar één lekke band in de groep (onze dominee) maar binnen 3 minuten lag er een nieuw binnenbandje in en konden we weer verder. In Frankenstein stond Wil samen met supportteam ons op te wachten met een heerlijke lunch. Nou dat ging er wel in hoor...
Nadat een ieder weer was opgeladen met nieuwe energie zijn we verder gereden. Dat ging lekker vlot want nu begonnen we met een afdaling van ruim 17 km. Verder door een prachtige omgevingen wijngaarden. Langzaam slingerend het Rijndal weer in. Bij de Rijn aangekomen hebben we deze overgestoken met een veerpont alwaar we dan ook weer veel bekijks hadden. Van hieruit de rit uitgereden richting Karlsruhe waar we nu weer op een kazerne van het Duitse leger overnachten. Heerlijk een lange warme douche, een overheerlijke pasta met rundergoulash gegeten en nu lekker op m'n bed m'n blog te schrijven.
Morgen brengt onze fantastische tocht, om aandacht te vragen voor Veteranen met PTSS, richting Stuttgart. 82,5km lang maar vol beklimmingen over de Schwäbische Alp...
Houdoe en tot de volgende blog...

• 06 September 2015 - 20:36

Freddy En Patricia:

Goed bezig, vlakbij of wellicht mijn oude woonplaats (Neustad an der Weinstrasse) gekomen! Morgen lekker eigen tempo over de klimmetjes heen, dan komt het goed. Als Tom Dumoulin het kan in Spanje, kun jij het zeker!!! Groet, Freddy en Patricia

• 06 September 2015 - 20:39

Elise :

Zo dit was week 1 . Super gedaan.

• 06 September 2015 - 20:51

Hennie Bosch:

Was weer een leuk verslag.
    morgen denk ik een moeilijke dag met al die klimmetjes.
    Wens je veel succes voor morgen en geniet ervan.

• 06 September 2015 - 22:20

PA EnMA:

Bedankt voor het belletje ma was er heel blij mee.

En verders vooral doorgaan (bakker krijg ik een bolletje )

• 06 September 2015 - 22:40

Libanonveteraan Gijs Van Berkel:

Toppie jongens .
    Respect voor alle.

• 07 September 2015 - 07:40

Jos Koijman:

Respect mannen en zet hem op. Toon, leuk om je te volgen via je blog.

• 07 September 2015 - 10:50

Marja Arts:

mooi verslag :-)
    respect voor jullie xxxxxx
    zet 'm op :-)

• 07 September 2015 - 11:32

Lieke:

Hoi Toon,

Leuk om alles te volgen via je blog. Fijn dat het zo goed gaat, maar de spirit om te fietsen voor het goede doel is hoog en dat geeft jullie ook vleugels. Heel veel succes de komende etappes in de bergen. groetjes

• 12 September 2015 - 17:10

Gre Snoek:

ge-wel-dig zo'n reis roept herinneringen op voor mij wens je succes
    ,geniet er maar van. groeten aan wil