En de klus is geklaard - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu En de klus is geklaard - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

En de klus is geklaard

Blijf op de hoogte en volg Antonie

15 September 2012 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Wat later a;s dat jullie van me gewend zijn maar ik had dan ook gisterenavond niet meer de puf om m'n verslag te schrijven. Vandaar dat ik nu op de rand van m'n bed toch nog even de dag van gisteren wilde neerpennen.
We hadden gisterenmorgen nog een hoop zaken die in de afrondende fase verkeerden maar het moest natuurlijk nog wel afgemaakt worden.
Het laminaat leggen was eergisteren echt bijna klaar toen we er achter kwamen dat er "iets" onder de vloer lag. Niet bij de rand maar natuurlijk gewoon in het midden van het lokaal. Toen hebben we wijselijk het besluit genomen om niet direct het laminaat er tot het midden er weer uit te halen maar de te wachten tot de volgende dag. We waren moe en stram en we waren dan ook bang om fouten te gaan maken. Gisterenmorgen dan toch begonnen en ik moet zeggen de klus was eigenlijk binnen 20 minuten geklaard en konden de vloer afmaken. Wat lag er nu dan in het midden van de vloer, een afstandblokje dat zelfs onder de ondervloer lag.
Voor de rest van de werkzaamheden verliep het allemaal vlotjes zodat we om 14.00 uur gereed waren voor de overdracht van de school.
Nou dat was, zoals alle afgelopen jaren, echt weer geweldig om te beleven. Een aantal juffen hadden de hele week geoefend met de kinderen zodat we werden "verrast" met allerlei volksdansjes, een dankwoord van de burgemeester van Travnik en de directeur van de school. Maar als je die kinderen dan hun best ziet doen dan komen de waterlanders vanzelf want uiteindelijk hebben we de klus geklaard voor de kinderen.
Na de voorstelling zijn we naar één van de opgeknapte lokalen gegaan waar Ad, onze voorzitter, nog een dankwoord heeft gehouden. Het hele lokaal lag vol met knuffels en een tasje met schoolspulletjes voor de kinderen van de klassen waarvan we de lokalen hebben opgeknapt. Ook kregen wij persoonlijk van de directeur en de mooiste juf een oorkonde van dank en een tasje met souvenirs uitgereikt.
Groepsfoto's werden genomen en er werd uitbundig afscheid genomen van alle voorzichtig opgebouwde vriendschappen.
Na de ceremonie zijn we snel in de bussen gestapt om te gaan genieten van de, inmiddels traditioneel geworden, gebakken forellen in het Ugardal. Vervolgens zijn we via Sisava, waar ik 2 x 6 maanden op de base geplaatst ben geweest tijdens mijn uitzendingen.
Was voor mij best wel weer een emomomentje want nu was ik daar met mijn jongste meske zodat nu de cirkel rond is.
Gisterenavond zijn we nog op visite geweest bij Mirela en Ceng. Mirela is onze tolk en steun en toeverlaat van het project. Was supergezellig en dat was dan ook de reden van dat ik gisteren echt geen puf meer had voor het verslag.
Nu snel de laptop inpakken want het ontbijt wacht en dan de bussen in om onze terugreis te aanvaarden.

Tot de volgende blog,

Grtz Toon

  • 15 September 2012 - 11:12

    Barbera:

    Wat ben ik toch weer verschrikkelijk trots op jullie! En hoe gaaf is het dat zelfs de burgemeester zijn dank heeft uitgesproken! Het is namelijk inmiddels het 4e ( of alweer 5e?) schooltje dat jullie in zijn stad opknappen. Nog even doorgaan en dan zal Trafnic jullie gaan zien als lokale helden! Luv Joe!

  • 16 September 2012 - 19:46

    Jan:

    Hoi Toon,
    Weer een geweldige klus geklaard, ben benieuwd naar jullie verhalen en de foto's
    groet Jan

  • 17 September 2012 - 13:13

    Hans Kreuzen:

    Toontje dit is een mooi verslag van de afgelopen week.
    Ik ben trots op ons clubje, en het was gewoon weer een super project.
    Thanks

    Groet Hans Kreuzen

  • 20 Januari 2013 - 14:34

    Xander Van Dijk:

    Goedendag,

    Hierbij heb ik wat vragen en misschien kunt u mij die beantwoorden.

    Ik ben zel namelijk drie keer in bosnie geweest en dat is in 1996,1998 en 2000 geweest maar nu wil ik graag een keer terug naar de plaatsen waar ik ben geweest maar wil graag weten hoe ik het beste kan gaan richting bosnie . ik wil zo wie zo met eigen vervoer maar waar kan ik het beste de grens over gaan en waar moet ik allemaal rekening mee houden voordat ik ga en als ik aan de grens kom en verder in het gebied en hoe zit het met het geld daar moet ik dat van hier meenemen of daar wisselen en als ik het daar moet wisselen waar is het dan het beste om dat te doen ?

    Ik hoop dat u mij hier een anwoord op kan geven.

    Met vriendelijke Groeten

    XAnder van Dijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antonie

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 152181

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

18 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

15 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Fietstocht Noordkaap (N) - Doorn (NL)

23 April 2018 - 30 April 2018

Marrakech 2018

31 Augustus 2015 - 25 September 2015

Fietstocht van Doorn naar Sarajevo

20 April 2013 - 27 April 2013

Vakantietrip Travnik Bosnië

08 September 2012 - 16 September 2012

Project Bosnië 2012

10 September 2011 - 18 September 2011

Project school Han Bila

Landen bezocht: