Een feestelijke dag - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Een feestelijke dag - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Een feestelijke dag

Blijf op de hoogte en volg Antonie

13 September 2012 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Het is vandaag dan een hele feestelijke dag want Liliane is jarig en dat hebben we dan ook de hele dag tussen het klussen door gevierd. Vanmorgen werd de dag knallend geopend. Niet met een inmens vuurwerk of een champagne ontbijt maar gewoon zo'n heerlijk intensief onweer.
Bij het ontbijt werd natuurlijk uit volle borst gezongen, onze gastvrouw had echt zoiets van "wat gebeurd er hier"maar ze had al snel in de gaten dat we een jarige hadden. Na het ontbijt en alle felicitaties snel naar de school gereden want daar lag nog steeds een hoop werk te wachten.
Vol overgave zijn we dan weer aan de slag gegaan. Vandaag stond voor mij in ieder geval in het teken van het laminaat leggen. Ik moest nog zo"n 120 vierkante meter leggen maar voor het gros van de vloeren is het alleen maar meters maken. En vooral als je kan werken met een laminaatsnijder dan gaat het redelijk snel. Aan het einde van de dag lag er dus ook zo'n beetje alles in. Helaas moeten we morgenvroeg er weer even een stuk uithalen omdat er toch iets onder de ondervloer terecht is gekomen en dat wil ik niet laten zitten, Even een tegenvallertje maar ook deze klus gaan we klaren.
De kinderen van school waren er al snel achter gekomen dat Liliane jarig was dus hebben zij haar ook nog in het Bosnisch toegezongen.
En bij een verjaardag hoort natuurlijk ook nog taart dus hebben vanuit de stad een lokale taart aan laten rukken, die werd door Liliane met feestmuts aangesneden en uitgedeeld.
Vanavond zijn we door de directeur van de school getrakteerd op een BBQ en dat was dan ook weer super. Cevapcici, paprika's gevuld witte kool salade, tomaten enz enz. Gewoon teveel om op te noemen maar teveel om op te eten, dat is dan ook weer de Bosnische gastvrijheid waar van we dan met volle teugen van genieten.
Ook heb ik vandaag, na 14 jaar, Amela weer ontmoet. Zij was één van de tolken die voor ons werkte tijdens mijn uitzendingen. Was echt een verrassing haar na zo'n lange tijd weer te zien.
Al met al weer een geweldige dag waarin we met z'n allen weer kei en keihard gewerkt hebben.
Morgen weer hard er tegenaan en dan proberen vroeg in de middag de school weer over te dragen aan de kinderen. Dat wordt een "emomoment" met een overdosis aan Fishermens Friend. Natuurlijk ga ik jullie daarvan op de hoogte brengen.

Tot de volgende blog,

Grtz Toon

• 14 September 2012 - 10:16

Freddy:

Ziet er goed uit, hard gewerkt! Wij willen graag ook zo'n Spongebob op de muur!!! Veel succes verder en geniet van de trip naar Babanovac.