Tweede klusdag - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Tweede klusdag - Reisverslag uit Travnik, Bosnië en Herzegovina van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Tweede klusdag

Blijf op de hoogte en volg Antonie

11 September 2012 | Bosnië en Herzegovina, Travnik

Na een, voor mijn gevoel, veel te korte nacht zijn we er met z'n allen vandaag weer vol gas tegenaan gegaan. Er moest nog een hoop gedaan worden aan de lokalen, de toiletten en de kleedruimten. Met het verfwerk hebben grote vorderingen gemaakt. In één lokaal ben ik vandaag al begonnen met het leggen van het laminaat. In het andere leslokaal is de gipswand die gezet moest worden ook helemaal af en is het verfwerk heel ver gevorderd. Het derde leslokaal staat ook al zo goed als helemaal in de verf en de kleedlokalen zijn ook al vergevorderd.
in de toiletten zijn de vloertjes voor onder de nieuwe potten gestort en zijn aan het uitharden. Al met al zijn we al goed onderweg. Natuurlijk zijn we er nog lang niet maar ook deze klus gaat met deze enthousiaste club geklaard worden.
Aan het einde van de dag werden we met z'n allen uitgenodigd door de directeur van de school voor een kort samenzijn met een bakje koffie en of een glaasje slivo. Deze man en het het team van de school zijn zo superblij met onze komst dat zij er dan ook alles aan doen om het ons zo aangenaam mogelijk te maken. Ook de kinderen waren vandaag weer super, we werden gevraagd onze handtekeningen in hun schrift te schrijven want dat is natuurlijk heel interessant voor hen.
Vandaag was het ook de dag van de goede gesprekken onderling en daar krijg ik dan echt een super goed gevoel van. Dan merk je hoe hecht deze groep is geworden en hoe ervaringen en emoties gedeeld worden. Soms is een klop op de schouder of een knipoog voldoende maar soms zit er één van er van ons zover doorheen dat een luisterend oor hulp kan bieden.
Vanavond de dag weer afgesloten met een gezellige maaltijd in Travnik waarbij we deze keer in een gezellig restaurant in de oude stad van Travnik hadden uitgekozen. Ook hier kwamen de gesprekken over de ervaringen goed op gang.
Morgen houden we onze zogenaamde "rustdag" waarbij we met het gros van de groep naar Sarajevo gaan. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in om samen met Liliane daar heen te gaan. Ik kijk er echt naar uit.
Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte brengen over hoe we de dag van morgen hebben ervaren.

Tot de volgende blog en wel te rusten....

Grtz Toon

• 12 September 2012 - 12:28

Marianna:

geniet van jullie rust dag!

• 12 September 2012 - 21:34

Freddy:

Geniet beiden maar lekker van de mooiste stad van Europa! Donderdag weer een drukke dag!

• 12 September 2012 - 21:52

Wil:

Hallo lieverd,

fijn dat alles zo vlotjes verloopt en dat jullie goed op schema liggen! Ik hoop dat Liliane en jij samen een mooie dag hebben in Sarajevo.
    kusjes van Wil