Rustdag en 13e Etappe "Brennerpas" - Reisverslag uit Scharnitz, Oostenrijk van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Rustdag en 13e Etappe "Brennerpas" - Reisverslag uit Scharnitz, Oostenrijk van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Rustdag en 13e Etappe "Brennerpas"

Blijf op de hoogte en volg Antonie

13 September 2015 | Oostenrijk, Scharnitz

De rust was dan eindelijk een feit. Hier werd best wel naar uitgekeken. Dat mag dan ook wel na meer dan 1000km fietsen in 11 dagen. Je zou bijna zeggen, een normaal iemand doet zoiets niet. Dat klopt we zijn namelijk stuk voor stuk bijzondere mensen. We bivakkeerden op de Edelweiss kazerne in Mittenwald in een schitterende omgeving. Koeienbellen, lederhosen und bier maakten de scene compleet. Voor mij zelf nam de rustdag deels een andere wending. Mijn PTSS nam die dag ff een loopje met me. Ik zal niet op de details ingaan maar het was voor mij een hele depressieve dag. Ik kreeg geen rust in mijn hoofd en werd hierdoor heel erg depressief. Ik en mezelf en dan is de wereld helemaal niet niet leuk en zonder ik mezelf ook af. Dat heeft tot aan de middag geduurd want toen heeft Wil mij uit mijn "gesloten" wereld gehaald. Die kan dat heel goed en daar ben ik ook heel blij mee. Ze kent mij als geen ander.
Maar goed eenmaal weer met beide voeten terug op aarde terug naar de orde van de dag. Om 14.00uur hebben naar Tom zijn ervaringen geluisterd die hij beleefd heeft tijdens zijn uitzending in 1962 naar Nieuw Guinea. Hij wilde heel graag zijn verleden, die hem nog steeds 's nachts parten speelt, met ons delen. Man ik had al heel veel bewondering voor hem maar nu nog veel meer. Weer een heftig emotioneel moment die we met elkaar gedeeld hebben.
Hierna de fietsen eens stevig onderhouden en gezellig wezen eten in Mittewald.
Jaaaaaaaaa, gisteren was het dan eindelijk zover. De dag waar vele persoonlijke records verbroken zullen gaan worden. De dag van het snot voor de ogen, de dag van ruim 1500 hoogtemeters, de dag dat de strijd met de elementen enz enz. We moesten niet alleen ruim 150km wegtrappen maar ook nog eens over de Brennerpas richting Brixen in Italië (Süd Tirol).
Vol goede moed op de fiets gestapt en in de richting gegaan. Begon al meteen goed met een pittige beklimming om de benen wakker te schudden. Maar hierna werden we getrakteerd op een schitterend berglandschap vol "Milka koeien en Heidi's". Vlak voor Telfs een afdaling van zo'n 6 kilometer van 16%. Zo of dat hard ging. Beneden natuurlijk weer kaffee mit kuchen en toen richting Innsbruck. De Brenner kwam steeds dichter bij en daar was hij eindelijk. Gelukkig is hij niet zo stijl maar wel 32km lang. De keiharde wind speelde hierbij ook nog parten en dat maakte de uitdaging nog groter. Kortom ik ben de strijd aan gegaan en ik heb 'm gewonnen. Kapot gaan op je fietsje is een understatement maat ik heb het gedaan. Ik heb het gehaald. Gejankt maar zeker ook gelachen. Niet alleen ik maar mijn fietsmakkers stuk voor stuk. Ben dan ook trots op het gehele team. Hulde hulde hulde en driewerf chapeau. Ik kijk vanaf nu door een andere bril naar alle wielerevenementen en de Tour.
Vandaag krans leggen in Mittenwald en dan richting Lienz.
Houdoe en tot de volgende blog....,

  • 13 September 2015 - 08:02

    Lotte Borgers:

    Kun je het daar horen? Ik klap heulllll hard in mijn handen! Chapeau!!!

  • 13 September 2015 - 08:10

    Elise :

    Mooi verslag ton. Gefeliciteerd en petje af!!! Mooie dag vandaag en op naar de voor ons bekende omgeving.

  • 13 September 2015 - 08:27

    Chantal:

    Wat een ervaringen! Je wist het al maar, ik heb zeer veel respect voor jou/jullie! Succes vandaag.

  • 13 September 2015 - 10:02

    Yvonne Brons:

    Logisch dat er even n dagje bij zit wat minder is en dat je even een terugval krijgt,maar Toon is Toon niet en komt er weer sterk uit!!!,enne.....wat een kostbaar vrouwtje heb je,ook Wil is een Toppertje.....zet hem weer op,gaat jullie vast weer lukken....Succes!!!

  • 13 September 2015 - 12:15

    Kea:

    Prachtig om te lezen Toon! Wat fijn dat je dit op deze manier met ons wil delen. X

  • 13 September 2015 - 17:35

    Nicole:

    wow Toon, dit is tot nu toe wel het mooiste blog.
    RESPECT RESPECT en nogmaals RESPECT
    Niet alleen voor jou, voor het hele team, en voor Wil, wat fijn dat zij op zo;n moment bij je is.

    Nog ff doorbijten...
    Blijf je volgen

    Nicole

  • 14 September 2015 - 07:25

    René:

    Hey Toon,
    Geweldig om te lezen. Ik blijf het dan ook met veel bewondering en respect lezen. Top, ga zo door!!
    Grt René

  • 14 September 2015 - 08:05

    Fred:

    Toon,

    Je bent een kanjer!!!

    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antonie

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 152080

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

18 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

15 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Fietstocht Noordkaap (N) - Doorn (NL)

23 April 2018 - 30 April 2018

Marrakech 2018

31 Augustus 2015 - 25 September 2015

Fietstocht van Doorn naar Sarajevo

20 April 2013 - 27 April 2013

Vakantietrip Travnik Bosnië

08 September 2012 - 16 September 2012

Project Bosnië 2012

10 September 2011 - 18 September 2011

Project school Han Bila

Landen bezocht: