Vijfde en zesde etappe. - Reisverslag uit Landstuhl, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Vijfde en zesde etappe. - Reisverslag uit Landstuhl, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Vijfde en zesde etappe.

Blijf op de hoogte en volg Antonie

05 September 2015 | Duitsland, Landstuhl

Doordat we ergens in het meest internetloze gebied van Duitsland zaten was ik dus ook verstokt van mijn blog. Dat valt niet voor een interweb junkie (LOL) zoals ik.
Gisteren hadden we dus echt een fantastische rit. We zijn van Koblenz de Rijn stroomopwaarts gevolgd tot aan Bingen. Dat was wederom genieten van het prachtige uitzicht op Kastelen, ruïnes en natuurlijk de "Lorelei". Tegenover de Lorelei hebben we ons eens heerlijk verwend met een koffie met apfelstrudel. Nou dat ging er wel in. Topdrukte op het terras alwaar we veel bekijks hadden.
Hierna zijn we verder gereden naar Bingen en daar stond een complete delegatie op ons te wachten van allerlei burgemeesters en bobo's. Compleet met witte wijn, pretzels broodjes met leberkäze. Ook dat ging er wel in. Vanaf dit moment sloot er een Duitse fietsploeg aan om ons te begeleiden naar Schloss Daun. Mieters wat reden we toen door een prachtige omgeving. Dan vergeet je snel dat we op dat moment al ruim 500km in de benen hadden zitten. In Schloss Daun werden we goed onthaald door vertegenwoordigers van diverse Duitse belangenverenigingen voor Veteranen en gezinnen van Veteranen. Alles werd daar uit de kast gehaald. Maximaal aan de goulashsoep gebrouwen van wild zwijn en een BBQ met alleen maar wildbraten. Dat is dus wel aan Toontje besteed.....
Na het eten bleven onze fietsen staan bij de Toyota garage waar we werden ontvangen en zijn we naar ons slaapadres gebracht. Het was een prachtige lokatie om te slapen een groot kasteel namelijk. Heerlijke warme douches en een normaal bed is echt een genot. Jullie snappen wel dat ik niet veel nodig had om in een diepe slaap terecht te komen.
Vanmorgen werden we getrakteerd op een heerlijk ontbijt met "frische deutsche brötchen".
Om 09.30 uur zijn we door de gastheer en zijn gevolg uitgezwaaid en zijn we richting Ramstein vertrokken.
Het weer viel iets tegen maar dat mocht de pret niet drukken. Na een paar dagen door stroomgebieden van rivieren gereden te hebben hadden we vandaag weer een aantal serieuze klimmetjes in de route zitten. Mieters wat duurde die eerste klim lang maar ik heb het gefikst. De opvolgende beklimmingen gingen steeds beter en de afdalingen zijn ook steeds sneller. Rond 15.30 uur zijn we Ramstein binnen gereden. We slapen vannacht weer in een sporthal maar vanavond eerst maximaal pizza's verwerken om de verbrande koolhydraten aan te vullen.
Morgen staat de zevende etappe op het programma. Een tochtje van 104km richting Bruchsaal.....
Tot de volgende blog...... Houdoe

• 05 September 2015 - 16:49

Freddy En Patricia:

Aan eten geen gebrek zien we wel, maar gezien de gerechten zou ik niet graag achter je fietsen! Het gaat goed zo, jullie zijn zowat op 1/3 van Sarajevo! Hou vol, je kunt het! Netjes eigen tempo blijven rijden, goed eten en maximaal rusten. Succes weer morgen!!

• 05 September 2015 - 17:05

Elise :

Super. Geniet er goed van!!!

• 05 September 2015 - 17:10

Helma:

Dat gaat goed met jullie, kei goed. Zet hem op laat ze een poepie ruiken

• 05 September 2015 - 17:34

Nicole:

ik had je blog inderdaad al gemist
    en wat fantastisch dat jullie doel en reis zo enthousiast overal wordt onthaald
    blijf je volgen, pas goed op jezelf ( en op Wil )

groetjes Nicole

• 05 September 2015 - 18:31

Carola Vlierboom:

Wat klinkt dat allemaal goed en sterk! Oh enne...... respect voor degene die achter je fietst #goulashsoep :))))))! Hou lekker vol man

• 06 September 2015 - 14:30

José :

Jeetje wat klinkt dat allemaal geweldig en de prestatie die jullie leveren is fantastisch !