Derde etappe Kerkrade - Euskirchen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu Derde etappe Kerkrade - Euskirchen - Reisverslag uit Euskirchen, Duitsland van Antonie Herwijnen - WaarBenJij.nu

Derde etappe Kerkrade - Euskirchen

Blijf op de hoogte en volg Antonie

02 September 2015 | Duitsland, Euskirchen

De afgelopen nacht heerlijk geslapen alleen was ik natuurlijk weer om 05.00 uur wakker. Die verrekte natuurlijke wekker ook. Maar ja, valt niks aan te doen dus ben ik er maar op tijd uitgegaan.
Ik had nog wel wat stijve benen van de rit van gisteren dus toen ben ik maar even wat heen en weer gaan lopen en wat yoga oefeningen gedaan. Dat helpt mij goed om de stramme spieren weer in beweging te krijgen.
Na het opruimen van de slaapspullen zijn we naar de ontbijt locatie gegaan. Even maximaal koolhydraten naar binnen gewerkt. De fietsen onderhouden en toen was het alweer tijd voor vertrek.
De etappe van vandaag leidde via het drielandenpunt in Vaals richting Monschou om vervolgens in Euskirchen aan te komen. En tocht van zo'n 110km. In deze route zaten een aantal pittige klimmetjes waarvan er eentje toch zo'n ruime 8 kilometer was. Hier had ik het best wel zwaar mee maar zoals onze "Nestor" Tom van Mierlo mij geleerd heeft. Eigen tempo fietsen en niet naar andere kijken. Dat beviel goed en zo heb ik ook mijn energie voor de rest van de route kunnen sparen. De afspraak is ook dat we op elkaar wachten na iedere beklimming. "Samen uit, samen thuis" is het motto.
Maar na klimmen komen de afdalingen en dat is toch wel een heel andere discipline. Niet blindelings naar beneden denderen want dat eindigt meestal met ongelukken. We moeten natuurlijk wel rekening houden met het overige wegverkeer want dat leven gaat ook door.
Eenmaal aangekomen op de kazerne in Euskirchen werden we naar ons slaapverblijf geleid. We slapen in een sportzaal lekker op de dikke matten. En dat weet ik uit een groen verleden, dat slaapt heerlijk.
Maar eerst ff barbietsjoeken en dan lekker m'n slaapzak in.
Wil heeft het heel de dag druk met het verzorgen van het ontbijt en de lunch en die zie ik alleen tijdens deze momenten. Maar wel fantastisch dat er zo goed voor de inwendige mens gezorgd wordt.
Onderweg heb ik ook al met een aantal ploeggenoten kunnen praten. Daar hebben we nu heel veel tijd voor tijdens het fietsen en dat is ook één van de doelstellingen van deze reis.
Al met al heb ik er nog steeds een goed gevoel over en ben ik nog steeds super gemotiveerd.
Leuk ook te zien hoeveel reacties ik krijg op mijn reisblog waarvoor hartelijk en blijf dat doen. Dat steunt ons echt.
Morgen vertrekken we naar Koblenz.
Tot mijn volgende blog. Doeiiiiii

  • 02 September 2015 - 18:48

    Nina:

    Super gedaan Toon!! En wat schrijf je leuke stukjes. Fijn dat je vrouw ook mee is. Bijzonder om zo'n reis met elkaar te kunnen delen. Ookal ben je ieder met je eigen ding bezig. Heel veel succes en ik denk aan je (ook als ik vergeet of te druk ben om iets te schrijven)

  • 02 September 2015 - 19:51

    Hennie:

    Hartstikke leuk om je reisverslagen te lezen, ben al benieuwd naar die van morgen.

  • 02 September 2015 - 20:41

    Arianne:

    Zo prettig steedss te lezen hoe het jullie vergaat...Zet hem op kanjers xxx

  • 02 September 2015 - 20:41

    Nicole:

    Ha Toon en Wil

    wat weer een mooi verslag. ik kijk iedere dag uit naar de volgende.
    Het doel komt na iedere dag weer dichterbij, maar dat gaat je lukken.

    voor morgen weer heel veel succes.
    Nicole

  • 02 September 2015 - 20:45

    René:

    Krasserige,
    Gaaf om te lezen, ik krijg steeds meer gevoel bij wat jullie beleven...Heel bijzonder. Doe Wil de groeten van me.
    Elvis

  • 02 September 2015 - 20:45

    René:

    Krasserige,
    Gaaf om te lezen, ik krijg steeds meer gevoel bij wat jullie beleven...Heel bijzonder. Doe Wil de groeten van me.
    Elvis

  • 02 September 2015 - 22:02

    Ad:

    Goed gedaan Toon,
    Gewoon rustig tempo aanhouden, en je niet laten verleiden tot...., dan kom je vanzelf bij t eind(stuk).
    Succes morgen.

  • 03 September 2015 - 07:47

    Mike:

    Respect voor jullie allen!!!!!
    Succes morgen en geniet er van.

  • 03 September 2015 - 07:56

    Helma:

    Goed zo Toontje en Wil ook natuurlijk, Ben trots op jullie x

  • 03 September 2015 - 08:54

    Fred De Bruyne:

    Toon,

    Wat lees ik nu. Stramme spieren.
    Ik dacht dat jou jong en vitaal lichaam deze tocht met gemak kon fietsen. (Geintje)
    Goed om te lezen dat je vasthoud aan je eigen tempo.
    Laat je niet op jagen.

    Fred

  • 03 September 2015 - 09:01

    Henry:

    Leuke blogs.
    En jij: Geniet er van. Heb goede gesprekken met je maten. Het is tegelijk ook allemaal actueel he. Leed in verscheurde landen. Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Antonie

Actief sinds 23 Aug. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 152086

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2018 - 29 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

18 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Invictus Games Sydney 2018

15 Juni 2018 - 27 Juni 2018

Fietstocht Noordkaap (N) - Doorn (NL)

23 April 2018 - 30 April 2018

Marrakech 2018

31 Augustus 2015 - 25 September 2015

Fietstocht van Doorn naar Sarajevo

20 April 2013 - 27 April 2013

Vakantietrip Travnik Bosnië

08 September 2012 - 16 September 2012

Project Bosnië 2012

10 September 2011 - 18 September 2011

Project school Han Bila

Landen bezocht: